יום רביעי, אפריל 18, 2012

כלכלת ויטנאם ויחסי הסחר שלה עם ישראל

אגף הכלכלה של המכון הישראלי לייצוא ולשיתוף פעולה כלכלי פרסם את הסקירה הכלכלית: כלכלת ויטנאם ויחסי הסחר שלה עם ישראל (נובמבר 2011) ובו הוא כותב:

"למשק הוייטנאמי פוטנציאל צמיחה גדול ועקבי בשנים הבאות. צמיחת המשק דורשת שדרוג משמעותי בתשתיות ובשירותים הציבוריים. המשק זקוק נואשות לטכנולוגיות מתקדמות בענפים רבים, כגון: טכנולוגיות חקלאיות, טלקומוניקציה, IT, שירותים רפואיים, איכות סביבה, תשתיות מים לערים, לחקלאות ולתעשייה, אבטחה ובטיחות, ועוד. בתחומים אלו למשק הישראלי יתרון יחסי וידע  ,רב שיכול לתרום לפיתוח המשק הוייטנאמי וליחסים בין המדינות. ההכנסה הנמוכה לנפש בוייטנאם הינה חסרון בכל הנוגע לכח הקנייה המקומי, אך טומנת פוטנציאל גדול לצמיחה העתידית. בשנים האחרונות, טרם המשבר, היינו עדים לצמיחה של למעלה מ-8% בממוצע לשנה, כשבשונה מרוב כלכלות העולם שמרה וייטנאם על צמיחה עקבית גם בשנות המשבר".

המסמך מכיל מידע על צריכה פרטית בויטנאם, הכנסה, בעיות במשק הויטנאמי (אינפלציה), והוא מצטט מחקרים אחרונים (למשל מתוך האקונומיסט - אבל מבלי לתת לו קרדיט) הנוגעים בהתפתחויות כלכליות אחרונות. היתרון של המסמך הוא לא בעדכניותו (הוא מעודכן ל-2011), אלא בנגישותו לקורא הישראלי. המסמך כולו בעברית ברורה ובסך הכל הוא מקיף ומכיל נתונים מעניינים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתכם?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...