יום רביעי, אפריל 18, 2012

גלובס: ויטנאם הופכת למעצמת קפה בינלאומית

גלובס מדווח: "ויטנאם הופכת למעצמת קפה בינלאומית. כמעט בלי שאף אחד הרגיש הפכה וייטנאם ליצואנית קפה מס' 3 בעולם. אשתקד היא עברה את אינדונזיה, %22 מהתוצרת היא מייצאת לארה"ב, חברות רב-לאומיות כמו נסטלה, קבוצת ניומן, סוקאפינה וקארגיל משווקות קפה וייטנאמי למעל ל-40 מדינות נוספות".

"קולוניאליסטים צרפתים הביאו את פולי הקפה לווייטנאם לפני מאה שנה, אבל המדינה הפכה למעצמה יצרנית רק מ-1991. "באותה שנה הופסק הסיוע מבריה"מ, ולכן ערכנו 'אסיפת עם' ואמרנו לעובדים ולקואופרטיבים החקלאיים שהם יכולים לקבל חוות פרטיות", אומר ד"ר פהאן קואוק סאנג, מנהל המכון למחקר קפה בווייטנאם. לאחר שנוסו מספר אפשרויות כמו אגוזי קשיו וקקאו, שבו הרשויות ובחנו את נושא הקפה. הסוחרים קיבלו פטור מהחובה לקבל היתרי יצוא. התפוקה עלתה בצורה דרמטית".

"בעזרת מעט כספים לזרעים שנתנה הממשלה, הצליחה החקלאות הקפיטליסטית הרבה מעבר לחלומותיה הפרועים ביותר של הממשלה. "אני זוכר שחשבתי שזה חלום באספמיה, כאשר פקיד של ממשלת וייטנאם אמר לי ב-1992, שהמדינה מתכננת להכפיל את ייצור הקפה בשנת 2000 ל-200 אלף טון", אומר טקאקי אואנו, סוחר קפה שמנהל את משרדיה של איטוצ'ו, חברת סחר יפאנית, בהו צ'י מין סיטי. וייטנאם תגיע, ככל הנראה, ל-500 אלף עד שנת אלפיים. הבצורת בברזיל ב-1994 וב-1995 האיצה את הייצור בעקבות עליות מחירים מרקיעות שחקים".

"וייטנאם מייצאת עתה %22 מהקפה שלה לארה"ב. חברות רב-לאומיות כמו נסטלה, קבוצת ניומן, סוקאפינה וקארגיל משווקות קפה וייטנאמי למעל ל-40 מדינות נוספות. וייטנאם עומדת להתחיל לייצא בקרוב כמויות גדולות של קפה באיכות גבוהה. בעזרת סיוע מצרפת, הופך עתה שטח של 100 אלף הקטאר, בעיקר בצפון איזור ההרים, לחוות ערביקה. היבול הראשון בהיקף גדול יהיה בשנת 2001".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתכם?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...