יום ראשון, אפריל 15, 2012

רפת חלב כחול לבן בהו-צ'י מין

משרד החקלאות פרסם: רפת כחול – לבן מוקמת בימים אלו בסמוך לעיר הו-צ'י מין בווייטנאם, אשר באמצעותה ילמדו הווייטנאמיים כיצד לייצר חלב. ישראלי ממוצע שותה כ- 900 כוסות חלב בשנה. מקבילו הווייטנאמי שותה לעומתו 70 כוסות בלבד.

הרפת הנה אחת מתוצאותיו של תהליך בן 5 שנים, אשר מגיע כעת להבשלה. בביקור אנשי סינדקו, המרכז לשיתוף פעולה בינלאומי במשרד החקלאות ואנשי מש"ב, סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל במשרד החוץ בווייטנאם, לפני כחודש ניתן היה לראות את התחלת הבנייה של הרפת, אשר תסייע לווייטנאמיים בפיתוח ענף החלב, אשר בשנים האחרונות ניכרת התעניינות יתרה במוצריו בקרב הציבור הרחב במדינה.

מתוך רשמי משרד החקלאות, עולה כי הגברת הפעילות הכלכלית בווייטנאם, עליית ההכנסות לנפש וגידול האוכלוסין, הובילו לביקוש הולך וגובר למוצרי חלב. עד כה, ערכו התזונתי של החלב נעדר כמעט לחלוטין מהתפריט היומי של הווייטנאמי וכעת המצב עומד להשתנות.

הרפת הישראלית המוקמת בימים אלו בהו-צ'י מין הנה למעשה רפת הדגמה, רפת שבאמצעותה ילמדו מומחים ממשרד החקלאות הישראלי את הווייטנאמיים כיצד לייצר לעצמם חלב. הפרויקט המיוחד חוצה-היבשות יכלול טכנולוגיות חדשניות שיוצרו בישראל ומשמשות את ענף החלב הישראלי, ציוד חליבה ומערכות תומכות אחרות – כולן כחול-לבן.

הדרכת הווייטנאמיים תעשה כאמור, על ידי מומחים ישראלים, בהם מומחה שישהה במדינה במשך תקופת ההרצה הראשונה של הרפת. בראשית התקופה יוכשרו צוותים מקומיים אשר יהוו את אנשי המקצוע המקומיים להעברת הידע לחקלאים והמדריכים המקומיים. הפעלת רפת ההדגמה תתבצע על פי סטנדרטי העבודה הישראלים. שיטות הניהול, החליבה, ממשק ההזנה והפיקוח הווטרינרי המוגבר יהיו כולם על סמך הידע הנצבר בענף החלב הישראלי, ולפיכך צופים במשרד החקלאות כי בסיוע רפת ההדגמה הישראלית יצליחו הווייטנאמיים לייצר חלב באיכות גבוהה. נכון להיום, הצריכה בווייטנאם לנפש עומדת על כ- 14 ליטר בלבד, או כ- 70 כוסות חלב בלבד.

שרת החקלאות ופיתוח הכפר, אורית נוקד: "רפת ההדגמה היא עוד שלב בהעמקת הקשר החקלאי בין ישראל לווייטנאם, והוכחה נוספת לכך ששמה של החקלאות הישראלית הולך לפניה בכל מקום בעולם. הרפת תאפשר לרפתנים המקומיים ללמוד על כל ההיבטים של הקמה, טיפול ושיווק החלב. אני מקווה ששיתופי הפעולה בין שתי המדינות בתחום החקלאות תביא לשיתופי פעולה נוספים גם בתחומים אחרים".

מנהל סינדקו, המרכז לשיתוף חקלאי בינלאומי, במשרד החקלאות, עופר זקס: "הרפת נבנית על ידי משרד החקלאות של העיר הו-צ'י מין. ציוד החליבה כמו גם מערכות התמך יהיו ישראליות. הרפת צפויה לכלול עדר של 100 פרות חולבות ו- 80 עגלות. כל הפעילות תבוצע בהדרכתם של מומחים ישראלים, וההפעלה של הרפת תהיה בהתאם לסטנדרטי העבודה הישראליים, כולל שיטות ניהול, שיטות חליבה, ממשק הזנה, פיקוח וטרינרי מוגבר וטיפול מונע. המטרה- לסייע בהשגת רמות ייצור חלב גבוהות ואיכותיות בדומה למקובל אצלנו. אנו מקווים שמרכז ההדרכה יהפוך למוקד עלייה לרגל לעוסקים בתחום בווייטנאם ובמדינות השכנות".

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתכם?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...