יום שני, אפריל 30, 2012

37 שנה לאיחוד ויטנאם

ברחבי ויטנאם מציינים היום את יום האיחוד (או בשם הרשמי: יום השחרור Ngay Giai Phong). בתאריך זה, 30 באפריל, לפני 37 שנה (1975), נפלה סייגון בידי כוחות הצפון. שתי תמונות חקוקות בזכרון ההיסטורי מאותו יום: 1. תמונה של טנק צפון ויטנאמי מפיל את גדר בניין ארמון הנשיא בבירת דרום ויטנאם, סייגון (לימים ישונה שמו של הבניין לבניין האיחוד, וסייגון תקבל את השם הוצ'ימין). 2. תמונה של ויטנאמים מנסים לעלות על אחרוני המסוקים האמריקאים העוזבים את שגרירות ארצות הברית בסייגון.
 

 
אתר עיתון חדש (Bao Moi) פרסם עוד תמונות מעניינות מהתקופה, כולל לוח שנה מאותו יום ותמונה של חיילים צפון ויטנאמים מפילים מסוק אמריקאי מגג בניין השגרירות האמריקאית שננטשה.


רבים מהדרום ויטנאמים שמחו לקראת בואם של אנשי הוייטקונג, וראו בהם משחררים, אך על ויטנאמים אחרים נפלה אימת מוות ובשנים שלאחר מכן נמלטו מויטנאם כמליון וחצי פליטים, חלקם מצאו מקלט בישראל. בסרטון הזה רואים תושבים עוזבים את סייגון עם הישמע שמועות בוא כוחות הוייטקונג:


עוד על נפילת סייגון בסרטון הבא (אנגלית): דיווח חדשותי המתעד גם את הקרבות האחרונים ואת פינוי האזרחים המקושרים והעשירים מסייגון:


Airbnb

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתכם?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...