יום ראשון, ינואר 30, 2011

כוסית לחג

פרופ' ד.ל. אשלימן מאוניברסיטת פיטסבורג חוקר סיפורי אגדות מרחבי העולם. באתר שלו מצאתי גם מעשיות וייטנאמיות רבות, מתוכן בחרתי לתרגם לכם מעשיה לחג, בעיבוד קל:

כוסית לחג

היה היה איש עשיר מאוד שאהב יין אורז. הוא מעולם לא חלק את היין עם משרתו ולא הציע לו אף לא כוסית קטנה אחת לטט*.

יום אחד, לקראת החג, היה עליו לנסוע אל מחוץ לעיר לרגל עסקיו. הוא הורה למשרתו "בזמן היעדרותי, עליך לשמור על התרנגול שבכלוב ועל נתח החזיר העסיסי שבמטבח. אל תניח לכלב או לחתול להתקרב אליהם. הוא הצביע על בקבוק יין האורז האהוב שלו על המדף והזהיר, "זה בקבוק הרעל שקניתי על מנת להרוג את החולדות. לא משנה מה תעשה, אל תשתה אותו".

ברגע שעזב האיש העשיר את ביתו, שחט המשרת את התרנגול ובישל אותו ואת נתח בשר החזיר לארוחת צהריים. הוא שטף את זה עם יין האורז והייתה זו לו ארוחת ראש השנה המפוארת ביותר שטעם אי פעם.

כשחזר האדון לביתו, מצא את משרתו שוכב שיכור על רצפת המטבח. הוא ניער את המשרת, העירו ודרש לדעת מה קרה לתרנגול, לבשר החזיר ולבקבוק.

"הו, אדון גדול," התייפח המשרת, "עשיתי כמיטב יכולתי כדי לשמור על האוכל שלך, אבל החתול הצליח לגנוב את בשר החזיר והכלב הרג את התרנגול. פחדתי כל כך מכעסך, עד כי החלטתי להרוג את עצמי באמצעות שתיית הרעל שקנית. לרוע מזלי, אני עדיין בחיים."

* ראש השנה הויטנאמי.

לינקים קשורים:

- לאתר של פרופ' אשלימן לחצו כאן.
-עוד על טט, ראש השנה הויטנאמי, לחצו כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתכם?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...