יום חמישי, יולי 09, 2009

ויטנאם-בלוג: מנתחים מתנדבים בויטנאם

פרוייקט חדש של ויטנאם איי אל: בכל כמה זמן נציג בפניכם הקוראים בלוג חדש/מעניין/איכותי העוסק בויקיאו בתפוצות, בויטנאמים ישראלים, או בויטנאם בכלל.

השבוע אנחנו מציגים בפניכם בלוג שכבר אינו פעיל, אבל הפוסטים שם מעניינים עדיין. זהו בלוג המתעד מסע של משלחת רופאים מנתחים המתמחים ברפואה פלסטית לויטנאם. בויטאם הם מנתחים מקומיים בחינם וללא תשלום, מכשירים את הרופאים המקומיים בשיטות ניתוח מערביות חדשניות ולומדים משהו גם על עצמם, כשהם נאלצים להתמודד עם סיפורים קורע לב ועם תנאי שטח קשים. כל אחד מהויטנאמים שאותה הם מנתחים נושא עמו מטען היסטורי מעניין ומרגש. לדוגמא, הגברת לה טי הונג, בת 54, נכוותה ברגליה בגיל 15 בזמן המלחמה, באופן כזה שמנע ממנה להינשא. הניתוח מעניק לה הזדמנות נוספת ובעצם עונה על הלוגו של מארגני המשלחת: "אינטרפלסט - משנים חיים".




הבלוג הזכיר לנו את סיפור המשלחת הישראלית "אור מציון" לויטנאם, שנסעה לשם בשנה שעברה. המשלחת כללה רופאים מנתחים מומחים ברפואת עיניים שיצאו להחזיר את הראייה לכ-122 אנשים, הכשירה רופאים מקומיים, והשאירה שם ציוד להמשך ביצוע ניתוחים. הכתבה של ערוץ 2 תרגש גם את הציניים שביניכם:


מערכת ויטנאם איי אל רוצה לשמוע את דעתם. אהבתם? רוצים להמליץ על בלוגים? מעוניינים ליטול חלק פעיל בתפעול האתר? כתבו לנו ל- vietnam.israel@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתכם?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...