יום רביעי, מאי 11, 2011

מתה הגברת-דרקון

מאדאם נגו, הגברת הראשונה של ויטנאם שנודעה בכינוי הגברת-דרקון, מתה ברומא לפני שבועיים, ב-27 באפריל 2011. בת 86 הייתה במותה ובבית החולים מסרו כי נרשמה תחת שמה המקורי, Tran Le Xuan, שפירושו "אביב יפה".

מאדאם נגו, אשתו של ראש שירותי הביטחון הסודיים של הרפובליקה הדרום-ויטנאמית, וגיסתו של נשיא דרום ויטנאם, הייתה ידועה בלשונה החריפה, בהתפרצויות הזעם שלה ובדעותיה השנויות במחלוקת. מאחר ונשיא ויטנאם, נגו דין דים (Ngo Dinh Diem) היה רווק, הייתה היא למעשה הגברת הראשונה של המדינה הצעירה והיא שלטה בארמון ובמדינה ביד רמה. בתפקידה זה, נודעה לשמצה בשל אכזריותה כלפי אזרחי המדינה ורעבונה לכוח.

על הנזיר הבודהיסטי ששרף את עצמו במחאה על שלטונו המושחת של גיסה, אמרה "אפילו את הברביקיו הזה לא עשו כמו שצריך. הם לא השתמשו במספיק דלק" (ראה סרטון:)


בעקבות מעשי האכזריות שלה, של בעלה ושל גיסה הנשיא, פרשו מהשירות הדיפלומטי אביה ואמה, שייצגו את ויטנאם בחו"ל. מאדאם נגו זעמה על הוריה וקראה לאביה "פחדן".


מאדאם נגו, נצר לשושלת מלוכה ובת למלכת יופי לשעבר, נודעה בעולם גם בחוש האופנה המפותח שלה. היא נהגה ללבוש שמלות ויטנאמיות מסורתיות בעיצוב חדשני - עם מחשוף נמוך - ושמלותיה היו כה הדוקות לגופה עד כי עיתונאי צרפתי אחד כתב עליה שהיא יצוקה אל שמלותיה כמו חרב לנדן. בסיורה בארצות הברית התלוו אליה עדת צלמים שתיעדו את תנועותיה ושמלותיה הפרובוקטיביות. היא הייתה לאייקון אופנתי וכיכבה על שערי עיתונים ומגזינים רבים.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתכם?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...