יום שני, ספטמבר 13, 2010

הוצ'ימין בפייסבוק

מצאתי היום בפייסבוק אלבום תמונות מדהים של הו צ'י מין המכיל אוצר בלום של ידע. בחלק מהתמונות נתקלתי לראשונה בחיי. האלבום שייך לעמוד מעריצים עם 26,763 חברים. לא ברור מהיכן מתופעל העמוד, שכן פייסבוק עצמו חסום בויטנאם על ידי השלטונות בויטנאם. גולשים ויטנאמים מנוסים אמנם מצאו דרכים לעקוף את החסימה, אבל רובה של האוכלוסיה הויטנאמית עדיין אינה חברה ברשת החברתית הגדולה בעולם.

באלבום עצמו מופיעות התמונות לעיתים ללא כיתוביות, לעיתים בכיתוביות ויטנאמיות, לעיתים עם מידע חסר. הבאתי כאן לפניכם טעימה ממבחר התמונות שבאלבום:



הדוד הו משחק בביליארד שולחן. התמונה צולמה בסביבות 1960. בשלב זה הו צ'י מין היה פחות ופחות מעורב ישירות בקבלת ההחלטות, ושימש יותר כדמות סמלית, שדירבנה את העם להמשיך להלחם על אחדות ויטנאם.


הוצ'ימין מטייל בסין ומצטלם ליד החומה הסינית. הוצ'ימין הרבה לטייל ולנסוע בעולם, עוד לפני שהפך למנהיג מדיני. בצעירותו עבד במלח על גבי אונית מסע, לאחר מכן נסע ללמוד בפאריז, שם רכש צרפתית והתוודע לרעיונות מערביים. הוא ביקר בברית המוצעות לשעבר ובאפילו למצרים הגיע, שם הצטלם כמו כל התיירים ליד חמורים כשברקע מתנוססים הפירמידות של גיזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתכם?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...