יום שלישי, ספטמבר 01, 2009

AFP: עיתונאית ויטנאמית נעצרה בחשד לסיכון בטחון המדינה

סוכנות הידיעות AFP מדווחת: פם דון טרנג (Pham Doan Trang), עתונאית בויטנאם-נט (VietnamNet), אתר חדשות ויטנאמי גדול, נעצרה ביום שישי האחרון לאחר שנטען כי סיכנה את ביטחון המדינה. עורכי האתר טוענים שאינם יודעים את מקום הימצאה ומספרים כי לא הצליחו ליצור עמה קשר מאז המעצר. הם מכחישים כי ייתכן ומדובר במעצר הקשור לכתיבתה. בשנים האחרונות עסקה טרנג בנושאים כמו המחלוקת הימית בין ויטנאם לסין ועניינים פוליטיים דומים.

מעצרה התרחש יממה בלבד לאחר מעצרו של הבלוגר בוי טן היאו (Bui Thanh Hieu) החשוד אף הוא בעבירות סיכון ביטחון המדינה. שני העצורים כתבו על סכסוך הגבולות הימי בין ויטנאם לסין - מקריות? לאחר מעצרו של בוי טן היאו, סגרו הרשויות את הבלוג שלו וכל התוכן שהיה שם נעלם. כל זאת, כשבשבוע שעבר פוטר מר הוי דוק מעבודתו כעיתונאי, לאחר שכתב פוסטים מעוררי מחלוקת בבלוג האישי שלו.

ויטנאם סוערת בעניין ושיחות הסלון בבתים הפרטיים עוסקות בזכויות אזרח בויטנאם ובחופש הדיבור. שגריר ארצות הברית בויטנאם, מר מייקל מיקלאק (Michael Michalak), הביע דאגה לנוכח פעילות הממשלה הויטנאמית נגד עיתונאים ובלוגרים ודיבר נגד הפיכת חופש הדיבור לפשע.

העיתונאים והבלוגרים בויטנאם עוסקים בשנים האחרונות בבחינת גבולות חופש הדיבור והסובלנות של המדינה. המדינה מנסה לשלוט בהם באמצעי חקיקה וביד נוקשה. ב-2008 הוקם בויטנאם הסוכנות הממשלתית לרדיו, טלוויזיה ומידע אלקטרוני, גוף ממשלתי הפועל תחת משרד התקשורת. הסוכנות עוסקת בשנים האחרונות בצנזור אתרי אינטרנט שונים וחסימת גישה לאתרים העשויים לטעת רעיונות מסוכנים בתושבי המדינה. עוד בנושא - השנה נחקק חוק חדש העוסק בבלוגספירה הויטנאמית. הממשלה דורשת מבלוגרים לכתוב רק על חייהם האישיים ולא לעסוק בעניינים פוליטיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מה דעתכם?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...